02 Paź

Z serii o witaminach

Witamina B1 / Tiamina

Czyli zaczynamy od początku . Jako pierwsza B1. Witamina B1 zwana Tiaminą odgrywa bardzo ważną rolę w organizmie. Jest odpowiedzialna za regeneracje systemu nerwowego oraz przemianę węglowodanów. Uczestniczy w procesie metabolizmu komórek, jest także koenzymem wielu reakcji , które kontrolują procesy bioenergetyczne. Ponadto wspomaga pracę układu sercowo-naczyniowego oraz proces wzrostu. Dodatkowo tiamina zmniejsza ból i przyśpiesza proces gojenia się ran. Witamina B1 wpływa pozytywnie na włosy i skórę - łagodzi także objawy trądziku i łojotoku. Znajdziemy ją w: czerwona soczewica, zarodki pszenne, nasiona słonecznika, nasiona roślin strączkowatych, drożdże, kasze (gryczana, jęczmienna i jaglana), wieprzowina, otręby pszenne, chleb graham, makaron, ryż, łosoś, makrela, śledzie, mleko, jogurty. Jeśli szukamy tiaminy w owocach to warto zjeść: brzoskwinie, maliny, banany, jabłka, awokado, arbuz.

Twój komentarz




Sprawdź swoje dane osobobowe Sprawdź swoje dane osobobowe
POKAŻ