23 Marz

Jak przetrwać Wielkanoc będąc na diecie

Święta to trudny czas dla osób , które właśnie rozpoczynają "przygodę" z dietą. Jak nie dać się skusić "babciom na serniczek" .I co jeśli już ulegniemy.

Jak przetrwać Wielkanoc? ...

Wystarczy zastosować się do kilku bardzo prostych zasad i nie rozpaczać zbytnio jeśli ulegniemy pokusom.

Przed wielkanocnym śniadaniem warto przegryść coś lekkostrawnego aby nie siadać do stołu z pełnym żołądkiem, albowiem wtedy sałatki majonezowe czy mazurki nie będą się już tak ładnie do nas uśmiechać.

Pamiętajmy o płynach (wodzie , wodzie z cytryną czy herbatkach poprawiających trawienie.)

Pamiętamy ,że soki czy też napoje kolorowe gazowane to ogromna dawi niepotrzebnych kalorii.

Dania wybieraj te , które są niskokaloryczne np. lekkie sałatki czy też chude wędliny i mięso.

Do dań mięsnych dodawaj dużo surowych warzyw.

Jesli pokusa bedzie ogromna  , bo na stole pojawi się twoje ulubione danie , to nałóż niewielką porcję na mały talerzyk (oszukasz mózg , że jest to ogromna porcja) , spróbujesz ale bez wyrzutów sumienia.

Alkohol oczywiście z umiarem ( pamiętajmy ,że jest bardzo duża dawka kalorii , wybierajmy trunki mniej kaloryczne np. wino wytrawne czerwone czy też białe.

Niestety w towarzystwie rodziny musimy też byc czasem asertywni i konsekwentnie odmówić jeśli czujemy ,że dawka jedzenia przywyższyła nasze możliwości( trudne ale wykonalne :-)  )

A jeśli Wielkanoc spędzasz w domu to oczywiście wiesz ,że każde danie możesz "odchudzić" . Majonez zamienić na jogurt, ewentualnie ziołowy sos jogurtowy,  sosy do mięs zrobic nie zawiesiste , ziemniaki zastąpić zdrową kaszą. Kiełbasy wybrać dobre gatunkowo, pieczywo możesz nawet upiec sam. 

Za to zarówno w przypadku spędzania świąt u bliskich jak i takich domowych po czasie spędzonym przy stole polecam spacer. Czy też samemu czy w gronie rodziny 

A nawet jeśli w Święta poszalałeś/łaś z jedzeniem i poprostu " pękasz w szwach" to wiedz ,że to nie przekreśla twoich dalszych wyników. Wiem będziesz czuł/czuła się winny/winna ale niech to własnie zmobilizuje Cię do dalszych działań. Oczywiście tych właściwych w kierunku zdrowego , racjonalnego  odżywiania. :-)

 

Twój komentarz




Sprawdź swoje dane osobobowe Sprawdź swoje dane osobobowe
POKAŻ