11 Czerw

Król Burak ?

Może warto aby częściej gościł na naszych stołach ..

Betaina to aminokwas - znany jest także jako trimetyloglicyną (TMG). To pochodna  najprostszego aminokwasu białkowego.  Żostała wyizolowana z buraków, które są też jej źródłem.  Warzywa te uważa się za najlepsze znane nam naturalne źródło betainy. Substancja ta cieszy się coraz to większą popularnością pośród przeróżnych dostępnych na rynku suplementów diety. Tym bardziej dobrze wpływa na to fakt, iż betaina to w pełni naturalny składnik.

Po trafieniu do organizmu człowieka dociera  głęboko do komórek wątroby, a dzięki temu dzięki temu aktywuje się odtwarzanie  metioniny. Wątroba jest organem odpowiedzialnym za przechwytywanie i neutralizację toksyn, dlatego jej kondycja jest dla nas dość istotną sprawą. Substancja ta znajdująca się w burakach wspomaga także cholinę, której zadaniem jest rozkładanie tłuszczów w wątrobie. Buraki zatem mogą wspomóc osoby cierpiące na nadwagę i otyłość.

Przyczynia się też do obniżania poziomu homocysteiny – aminokwasu, którego zbyt duże stężenie może prowadzić do zmian miażdżycowych i problemów z układem sercowo-naczyniowym. Betaina może być zatem świetnym środkiem profilaktycznym w tego typu chorobach.

Jeśi chcesz przygotować  potrawę z buraków warto pamiętać, że betalainy należą do stosunkowo nietrwałych barwników. W największej ilości występują zatem w świeżych warzywach i wyciśniętych z nich sokach. Jeśli chcemy chronić barwniki betalainowe  należy gotować  warzywa w całości, wraz ze skórką i maksymalnie skrócić cały proces. Można je też ułożyć na blasze i wstawić do gorącego piekarnika.

 

Twój komentarz




Sprawdź swoje dane osobobowe Sprawdź swoje dane osobobowe
POKAŻ